Tijd is geld (opvulwerk) - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van tim lambers - WaarBenJij.nu Tijd is geld (opvulwerk) - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van tim lambers - WaarBenJij.nu

Tijd is geld (opvulwerk)

Door: Tim Lambers

Blijf op de hoogte en volg tim

04 Februari 2015 | Malawi, Mzuzu

Inmiddels lijkt het dus eindelijk te lukken, de reisverslagen staan online. ik zit nu voor het eerst in een internetcafe, waar een heel aangename sfeer is. dit verslag is 'spitted' in de resterende 29,5 minuten van de betaalde internettijd die ik, als gierige Hollander, natuurlijk gebruik.
vandaag voor het eerst Mzuzu market bezocht. een behoorlijk doolhof, maar gelukkig was ik niet alleen. het is (een beetje) de Afrikaanse versie van de bazaars in Istanbul. wat opviel was dat er ontzettend veel concurrentie was voor dezelfde producten. zo zijn er een stuk of veertig aanbieders van twee soorten heel kleine vis. Ik ben inmiddels achter het ritme van mijn gastgezin gekomen, en dat is aardig gestoord. Martin is leraar, boer, vrijwilliger voor een vereninging die opkomt voor de rechten van de vrouw, en hij geeft bijles Tembuku aan de Paters. Rose Mary ( de moeder ) is fulltime huisvrouw en fulltime boerin, wat ook een lastige combinatie is. Na drie weken zonder bericht is het tijd voor een update over vrijwilligerswerk zelf, lijkt me zo. Het is erg leuk werk. De biologie lessen gaan goed, en volgens mij vinden de leerlingen het ook wel leuk. maandag en woensdag is er voetbal om drie uur, waar ik aan mee doe, en wat ik misschien later kan trainen. afgelopen zaterdag heb ik mijn debuut gemaakt voor het schoolteam (niet voor FC Lusangazi, dus)! erg leuk, en een totaal ander spelletje dan ik thuis gewend ben. minder aan vrijwilligerswerk is het gebrek aan werk. er is niet heel veel te doen, behalve de lessen van drie tot half 5. ik zit soms dan een dag niks te doen. hopelijk komt daar nog een oplossing voor.

mijn tijd is bijna op dus helaas dus ik moet hier stoppen, volgende keer meer.

't Kon minder,

Tim

  • 04 Februari 2015 - 19:43

    Fanny:

    Hahaha, gierige Hollander! ;) en als je straks nou echt niks te doen hebt, kom je Charlotte en mij opzoeken hè! Erg leuk om je verhalen te lezen. Ja... dat lesgeven is zo gek nog niet. Ben benieuwd hoe de kleuters zijn die ik straks mag geven. Heel veel plezier verder en wie weet zie ik je nog!
    Groetjes, Fanny

  • 04 Februari 2015 - 19:44

    Fanny:

    Moest uiteraard lesgeven zijn...

  • 05 Februari 2015 - 19:12

    Janine:

    Hey Tim,

    Jou lees verslag leest heerlijk weg...super man, wat er tot nu toe op je pad komt.
    Ben benieuwd naar de volgende.

    Groeten vanuit Haren :)

  • 06 Februari 2015 - 13:49

    Fam.Panders,de Buren:

    Wat een leuk verslag.we ontvingen je contact adres van Hans bij een lezing gisteravond over de vogels in de Onner en andere lokale polders.dat was leuk in een winters( wat sneeuw,paar graden vorst ) in het zonnende.Het gaat jou dus goed en je bent onderhands scorende spits in het Nationale Elftal.Liselot en Mila hebben kamers,met 2 andere meiden, in de Frederikstraat.in Groningen.Thoma heeft daar geklust en geverfd,leuk pand.We gaan nu naar Michiel de Ruyter( film ) en ik haal een nieuw exemplaar van het Filo Tijdschrift.
    Heel veel hartelijks van Arend en Thoma ( en de beste hondenbrood van Nousa ).

  • 10 Februari 2015 - 19:33

    Aletta:

    Hey Tim! Leuk om zo even wat te lezen over jouw ervaringen in Malawi;) Hoe is de temperatuur daar? En is t een leuk gezin? Inmiddels al meer te doen voor jou als vrijwilliger?
    Geniet ervan hoor! Lfs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Mzuzu

tim

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 7210

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: